Zakelijk communicatieplatform Trengo heeft 31 miljoen euro opgehaald bij twee durfinvesteerders om de internationale expansie te versnellen.
Het bedrijf groeide van 15 medewerkers, begin dit jaar, door naar 70.
Via een online platform biedt Trengo bedrijven de mogelijkheid om verschillende communicatiekanalen samen te voegen om ze vanuit één programma te kunnen bedienen.
Communicatie-automatiseerder Trengo heeft 31 miljoen euro groeigeld opgehaald. Met het geld moet de internationale expansie een boost krijgen en nieuw talent worden aangetrokken. Het Utrechtse bedrijf wil nog dit jaar een nieuw kantoor in gebruik nemen om de verdere groei te faciliteren.
Het geld is afkomstig van durfinvestereerders Peak en Insight Partners. Trengo verwacht eind volgend jaar ruim tweehonderd medewerkers te hebben.
“Sinds onze eerst investering in februari 2020 is het bedrijf enorm gegroeid, van 15 medewerkers naar 70, en de omzetgroei heeft een vergelijkbaar groeitraject gevolgd”, zegt Stefan Bary, Managing Partner bij Peak over de groei van de onderneming.
Trengo is een ‘omnichannel communicatieplatform’; via een online platform biedt het bedrijven de mogelijkheid om verschillende communicatiekanalen samen te voegen.
Zo kunnen bijvoorbeeld WhatsApp en de berichtenfunctie van Instagram vanuit één programma worden bediend. Dit verbetert volgens het bedrijf de klant- en teamcommunicatie. "Het biedt organisaties wereldwijd een eenvoudigere, efficiëntere en consistentere manier voor alle communicatie", aldus oprichter Patrick Meutzner bij de bekendmaking.
Trengo heeft in totaal meer dan 2000 klanten verdeeld over zestig verschillende landen. Het aantal klanten is in een jaar tijd verdriedubbeld. Onder de gebruikers van het platform zijn autoverhuurbedrijf Europecar en smartphonefabrikant OPPO.